Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Osvobozující běh

Nikdy by mne nenapadlo, že běhání osvobozuje. S blížící se padesátkou jsem začal běhat. V neznačkovém a nefunkčním oblečení, avšak s otevřenou myslí a pokorou v v srdci.

Nikdy jsem neběhal. Poprvé na gymnáziu a hned tři kilometry. Málem jsem se tehdy pozvracel. Někteří spolužáci se mi smáli. Po třiceti letech jsem opět začal běhat. Nikoliv pod pedagogickým dozorem, toliko sám se sebou. A opět se mi chtělo zvracet. Musel jsem překonat sám sebe, své stárnoucí tělo i mysl.

Zprvu jsem myslel, že v běhání jde o pouhý fyzický úkon. Nyní už vím, že fyzično je až na druhém místě. Překonání fyzické bolesti je krásné. Očekávání orgastické radosti z uvolněných endorfinů bohužel však naprosto marné.  Nic se nestalo. Jen pocit naprostého vyčerpání, bolesti, zmaru a pocitu, že bych měl se sebou kromě klíče od bytu nosit i kartičku se jménem a adresou, až mne najdou mrtvého někde v lese.

Po měsíci běhání jsem přestal chodit. Musel jsem navštívit ošetřujícího lékaře. Vyléčil mne. Přestal jsem běhat. Po několika letech jsem opět vyběhl. Pomalu. Nechtěl jsem si ublížit. Nečekaně jsem byl překvapen sám sebou. Nepozvracel jsem se a bylo mi krásně. Užíval si omamnou vůni jarního rána a byl sám se sebou, s mými myšlenkami, dalek od běžných trablů a všudepřítomného stresu. Běžel jsem a byl jsem šťastný. Zkuste to taky.

Autor: Marek Liška | úterý 1.5.2018 20:24 | karma článku: 14,78 | přečteno: 380x
  • Další články autora

Marek Liška

Předvánoční cestopis

V předvánočním čase asi není příliš nálada a čas na čtení zážitků z cest po zemích vzdálených. Nejeden čtenář může dost záchvat vzteku, že se do těchto destinací nikdy nedostane a následně propadne do pocitu trudomyslnosti.

19.12.2020 v 22:09 | Karma: 9,84 | Přečteno: 237x | Diskuse| Cestování

Marek Liška

Dukla to pukla

Už je tomu spousta let, co jsme jako mladí nezralí hoši pokřikovali na neoblíbený armádní fotbalový klub Dukla Praha jednoduchý pokřik Dukla to pukla! Letos jsem se dočkal, bohužel.

5.11.2019 v 20:52 | Karma: 11,69 | Přečteno: 346x | Diskuse| Osobní

Marek Liška

Sbohem, Česká pošto s.p.

Před několika dny jsem obdržel dopis od České pošty s.p. , ve kterém mi bylo oznámeno, že se mnou byla rozvázána smlouva a již nadále nejsme partneři. Po šestnácti letech vztahu mne to přeci jen trochu zamrzelo. Ale ne moc.

19.4.2019 v 21:16 | Karma: 42,59 | Přečteno: 5817x | Diskuse| Politika

Marek Liška

Inkluze jako skvělý podnikatelský záměr

Díky inkluzi se má dcera dostala do třídy s chlapcem, jenž evidentně trpí poruchou chování, která se projevuje sprostými nadávkami a co hůř, nevybíravými fyzickými útoky. Takřka každý den se stane nějaký incident.

8.11.2017 v 11:03 | Karma: 42,62 | Přečteno: 2457x | Diskuse| Společnost

Marek Liška

DPH, EET, FIK a M3

Dnešní doba se doslova hemží všelijakými zkratkami, o kterých všichni mluví, ale málokdo jim vlastně rozumí, o naších spoluobčanech z Dálného Východu ani nemluvě.

11.12.2016 v 11:30 | Karma: 16,23 | Přečteno: 634x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1571x
bývalý učitel, dnes osoba samostaně výdělečně činná, dříve píšící pro novinky.cz

Seznam rubrik